Monday, 10 February 2014

Υγιή Μαλλιά εκ των έσω και...εκ των έξω!


Ας ξεκινήσουμε με κάτι δεδομένο: Οι απανταχού γυναίκες του πλανήτη έχουν τεράστια εμμονή με τα μαλλιά τους. Και γιατί να το κρύψουμε άλλωστε? Τα υγιή, πλούσια, μακριά μαλλιά είναι το μεγάλο μας απωθημένο και όσες τα έχουν φυσικά είναι κάτι παραπάνω από τυχερές. Όσες πάλι στοχεύουν στο να τα αποκτήσουν ας δώσουν προσοχή: Η φροντίδα των μαλλιών ξεκινάει από μέσα και αυτό...βγαίνει προς τα έξω! Τα βήματα είναι τα εξής:

1. ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ.

Όπως και γενικότερα για τον οργανισμό, έτσι και για τα μαλλιά η σωστή, ολοκληρωμένη διατροφή έχει αντίκτυπο στην υγεία τους. Τροφές όπως το ωμό ελαιόλαδο, τα αυγά, το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί, τα ψάρια (ειδικά τα λιπαρά πχ σολωμός), το μπρόκολο και τα πράσινα λαχανικά και οπωσδήποτε το κρέας είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή ανάπτυξη της τρίχας και την υγεία του τριχωτού. Φρόντισε να λαμβάνεις επαρκείς ποσότητες Βιταμίνης A (χρωματιστά φρούτα, συκώτι, ψάρια, μουρουνέλαιο) καθώς είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των κυττάρων κ των ιστών του δέρματος. Οι Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Β6, Φολικό Οξύ και Β12 (αυγά, κρέας κοτόπουλο, σόγια, φυλλώδη λαχανικά) είναι υπεύθυνες για την αιμοποίηση και το σχηματισμό αιμοσφαιρίνης, κατά συνέπεια τις χρειαζόμαστε για να κυκλοφορει το αιμα σωστα κ να παρέχεται στο τριχωτό. Βιταμίνη C και σίδηρος που θα βρεις σε κόκκινο κρέας, κόκκινα φρούτα και πράσινα λαχανικά για να προλάβεις τυχόν αναιμία (μια κύρια αιτία τριχόπτωσης) και Ψευδάργυρος, ένα μεταλλικό στοιχείο που μας βοηθά να έχουμε όμορφο και υγιές δέρμα (φάε θαλασσινά, πουλερικά και ξηρούς καρπούς) είναι εξίσου σημαντικά στη λίστα περί κόμης! Τέλος οι καθαρές πρωτεΐνες από το ψάρι, τη σόγια, τα αβγά και το γιαούρτι θα κάνουν την τρίχα δυνατή και ανθεκτική, εφόσον τα δομικά της στοιχεία είναι οι πρωτεΐνες! 

Αν παρ'όλα αυτά περιοδικά αισθάνεσαι οτι χρειάζεσαι μια δυνατότερη δόση θρεπτικών συστατικών και βιταμινών μπορείς να συμβουλευτείς το γιατρό σου και να λάβεις ως συμπλήρωμα διατροφής οποιοδήποτε στοιχείο σου λείπει. 

2. ΝΕΡΟ!!

Θα...μαλλιάσει μέχρι και η γλώσσα μας να το λέμε και να το ξαναλέμε. Η ενυδάτωση χρειάζεται και για το δέρμα σου αλλα και για τα μαλλιά σου (ξηρότητα τρίχας ή τριχωτού σου λέει κάτι?), γι αυτό πριν συνεχίσεις να διαβάζεις πιες ένα ποτηρι στην.. υγεία των μαλλιών σου!

3. ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΣΑΜΠΟΥΑΝ.

Το να βρεις το καταλληλότερο σαμπουάν για τα μαλλιά σου είναι κάτι που κερδίζεται μέσα από δοκιμές (ενίοτε και αποτυχημένες) πολλών ετών! Πρέπει για αρχή να ψυχολογήσεις τα μαλλιά σου, να καταλάβεις τις ανάγκες τους και μετά αφού περάσεις από πολλά και διαφορετικά σαμπουάν να καταλήξεις στο αγαπημένο σου. Πολλές φορές μπορεί να χρειαστεί να λάβεις υπόψη σου και τον τύπο του τριχωτού πχ αν έχεις ευαίσθητο δέρμα ή ξηροδερμία, οπότε να προσαρμοστείς αναλόγως. Προσωπικές πρότασεις: 1) για εκείνες τις μέρες του Φθινοπώρου που νιώθεις τα μαλλιά σου να σε εγκαταλείπουν λίγο... περισσότερο απ' το φυσιολογικό είναι το Hair Force Shampoo της Frezyderm για ενδυνάμωση των θυλάκων (και για άντρες εδώ) ενώ 2) αν έχεις ευαίσθητο / ερεθισμένο τριχωτό με τάσεις ξηροδερμίας δοκίμασε το Apivita Propoline με Tea Trea & Μέλι.

4. Η ΣΩΣΤΗ ΜΑΣΚΑ ΜΑΛΛΙΩΝ / ΤΟ ΣΩΣΤΟ CONDITIONER.

Λίγο πολύ ισχύει ό,τι και για το σαμπουάν (βλ. 3), ψάξιμο και πάλι ψάξιμο. Μην αμελείς τη μάσκα ως θεραπεία εάν έχεις ξηρα / αφυδατωμένα / ταλαιπωρημένα μαλλιά και... άσε τώρα κάτω το σίδερο και το ψαλίδι για μπούκλες! Κυρίως όμως, μόλις βρεις την αγαπημένη σου μάσκα μη βιάζεσαι! Προσπάθησε να κάνεις 1 φορά την εβδομάδα μια θεραπεία με τη μάσκα και να πάρεις το χρόνο σου. Όσο πιο πολύ την αφήσεις τόσο το καλύτερο για τα μαλλιά σου. Αν μάλιστα κοιμηθείς και με αυτή και λουστείς το επόμενο πρωί θα δεις μεγάλη διαφορά! Προσωπικές Προτάσεις για πολύ ταλαιπωρημένα μαλλιά (κάτι για το οποίο όλες παραπονιόμαστε): 1) VICHY DERCOS Μάσκα θρέψης & Επανόρθωσης και 2) Frezyderm Hair Repair Mask για αναδόμηση... εντατική!

5. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Εδώ είναι το σημείο που κάνει τη διαφορά! Είναι αυτή η κατηγορία προϊόντων που δείχνουν ότι γνωρίζεις ακριβώς πως να φροντίσεις τα μαλλιά σου. Επίλεξε ειδικά λάδια για αφυδατωμένες άκρες και λάμψη, serum για την ψαλίδα, κρέμες ή spray για προστασία από τη θερμότητα, ενώ σε περιπτώσεις εποχιακής τριχόπτωσης ενίσχυσε το τριχωτό με κάποια ειδική λοσιόν ενδυνάμωσης. Μην τεμπελιάζεις να τα χρησιμοποιείς ή σκεφτείς έλα-μωρέ-υπερβολές-εγώ-δεν-τα-χρειάζομαι-όλα-αυτά. ΟΛΕΣ χρειαζόμαστε κάποιο προϊόν έξτρα προστασίας από τη στιγμή που ταλαιπωρούμε τα μαλλιά με βαφές / χημικές διεργασίες/ πιστολάκια και θερμότητα.

Ισχύει οτι τα μακριά, υγιή μαλλιά θέλουν πολλή δουλειά. Να θυμάσαι κυρίως οτι πάνω απ' όλα είναι θέμα υγείας, σωστής διατροφής και τρόπου ζωής γενικότερα, ωστόσο τα κατάλληλα προϊόντα περιποίησης θα... επιμηκύνουν (κυριολεκτικά) το αποτέλεσμα!

No comments:

Post a Comment